Quantcast
Browsing all 19 articles
Browse latest View live

De voorbereidingen

Hallo allemaal, Over enkele dagen is het zover., dan gaat onze reis naar Indonesië beginnen. Net als bij onze vorige reis, zijn we ook nu afhankelijk van een goede internetverbinding. Zo vaak als...

De heenreis

Hallo lieve mensen, Na een vlucht van 6 uur, zijn we nu in Abu Dhabi. Een en al zandvlakte met hier en daar een wolkenkrabber en wat kale wegen. Een superchique luchthaven (zie foto) in Arabische stijl...

Aankomst en 1e dag in Jakarta

Vanaf Abu Dhabi was het vliegtuig vol, onze plaatsen vooraan waren nu bezet. We zijn dit keer dus gewoon op onze eigen plaatsnummers gaan zitten. Om 08:45 uur locale tijd kwamen we aan in Jakarta. In...

View Article

Dag 3 van Jakarta naar Bandung

Vandaag zijn we vanaf Jakarta vertrokken richting Bandung. Onderweg hebben we in Bogor de wereldberoemde botanische tuinen aangedaan. Dit is de grootste botanische tuin van Azie. Inderdaad prachtig...

Bandung, de 4e dag

Na een heerlijke nachtrust gebruiken we een overheerlijk en uitgebreid ontbijtbuffet. Als je wilt, kan je hier 3 x per dag warm eten. Ik zal een opsomming geven waar de keuze zoal uit bestond....

View Article

Dag 5, treinreis naar Kroya en busrit naar Wonosobo

Om 8.00 uur vertrok de trein van Bandung naar Kroya. Het station van Bandung zag er goed verzorgd uit. Er waren zelfs perkjes tussen de treinrails aangelegd met mooie planten en bloemen. De perrons...

Dag 6, Dieng plateau en Borobudur

Vanochtend kregen wij om 05.00u een wake-up call. Direct opstaan, want om 05.30u moesten onze koffers op de gang staan en om 06.00u zaten we in een kleine extra smalle bus. De route naar onze 1e...

View Article

Dag 7, Jogyakarta

We krijgen om 05.30uur een wake-up call, 6.00uur ontbijt en 06.30uur in de bus naar een onderaardse tempel. Deze ligt 6 meter onder de grond en is ontdekt door een boer die aan het ploegen was. Een...

Dag 8, van Jogyakarta naar Batu: Met trein en bus

05.30u...WAKE-UPCALL. We hebben vandaag iets meer moeite met opstaan. 06.00u ontbijt en 06.30u in de bus richting het Stasiun (zo schrijven ze dat hier). Dat is ongeveer 45 minuten rijden. In en om de...

View Article

Dag 9. Bromo vulkaan

01.00uur.....wake-upcall. Pffff......dat valt niet mee. Aankleden en naar de lobby voor een kop thee. Valentino heeft ontbijt voor ons geregeld dat we vanuit het hotel kunnen meenemen. De minibus in en...

Dag 10, naar Kalibaru (oost java)

Selamat datang! Vandaag onze wake-upcall om 06.00uur, 06.30uur koffers op de gang en ontbijt en 07.00uur vertrek met onze Fox-bus. Eerst Batu uit en daarna richting Lawang voor een bezoek aan de markt....

View Article

Dag 11 naar Bali

Wake-upcall 03.30! Gelukkig de laatste dag dat we zo vroeg gaan, maar het is voor het goede doel: Minder verkeersdrukte in alle vroegte. Het verkeer gaat hier langzaam, maar de wegen zijn hier redelijk...

Dag 12, Pura Luhur Ulu Watu en Kecakdans

Heerlijk, de eerste ochtend dat wij niet vroeg op hoeven de staan. We ontbijten pas om 09.30uur. Dit hotel heeft ook weer een uitgebreid warm en koud buffet, met zelfs brownies, koffiebroodjes en...

Dit is de 13e dag: Ubud en omgeving

Vanochtend weer lekker rustig aan ontbeten en daarna heeft Silvester zitten klooien met de tablet (Zijn Silvesters woorden hoor. Kan je horen dat hij er van baalde). Maar vooraf hebben we even wat...

Dag 14, Kuta

Een dagje om zelf in te delen. We besluiten de shuttle te nemen naar het centrum van Kuta. De shuttle is een service van het hotel. Om 10 uur kan je meerijden. Dit moet je wel even doorgeven aan de...

View Article

Dag 15, Kintamani tour

Vandaag voor de zekerheid een wake-call om 06.45u. Om 08.00u worden we afgehaald door de shuttle van Panorama die namens Fox deze excursie verzorgt. Tijdens de heenreis bezoeken we een voorstelling van...

Dag 16 Tempels, rijstvelden en Ubud

Vanochtend hebben we om 08.30u afgesproken met een prive-chauffeur, die ons de hele dag rond rijdt en gidst. Als eerste gaan we naar de Desaadat Batuan-tempel. Opnieuw mooi en erg rustig,...

View Article

Dag 17 Vrije ochtend. Middag Tanah Lot en omgeving

Lekker vrij, dus rustig aan opstaan en ontbijten. Daarna gaan we naar het zwembad/zee. We halen eerst 2 badhanddoeken, die geleverd worden door het hotel. Ik zoek een plekje met uitkijk op zee, onder...

Dag 18 Oost Bali mystieke tour

08.00 uur vertrek vanaf hotel met shuttle. Deze tour hebben we een Engels sprekende gids gevraagd, omdat we steeds dezelfde Nederlandssprekende gids kregen. We waren wel klaar met de continue belerende...

Browsing all 19 articles
Browse latest View live

Latest Images

Pangarap Quotes

Vimeo 10.7.0 by Vimeo.com, Inc.